Favoritseger i U21

10 DEC 2012 08:52
Arpat Pulat höll för favorittrycket, tog sig igenom gruppspelet utan förlust och vann den avslutande finalen med 3-0 mot Morgan Högren i helgens U21-tävling i Snooker.
  • Skapad: 10 DEC 2012 08:52

arpat_dec2012

Fem ungdomar ställde upp i Ranking 6, U21, och tävlingsledningen beslutade att genomföra tävlingen som ett gruppspel med en avslutande final. I gruppspelet mötte alla varandra i bäst av tre frames.

Det var hårda kamper i gruppspelet och kvaliteten på spelet är riktigt god. Nuförtiden är det antagligen svårare att vinna en U21-tävling än en klass1-tävling. Konkurrensen är knivskarp och det är svårt att förutspå resultatet i några av matcherna. Morgan Högren spelade bra i gruppspelet och såg till att vinna de två matcherna han vann med 2-0, vilket i slutändan visade sig avgörande. Även Belan Sharif vann nämligen två matcher, men med fler tappade frames, varför den andra finalplatsen gick till Morgan.

Finalen startade tätt och jämnt. Det första framet avgjordes inte förrän på de allra sista bollarna, men det var Arpat som till slut tog hem det. Luften gick lite ur Morgan efter det och han kom aldrig riktigt in i matchen igen, så Arpat kunde segla iväg till i slutändan klara 3-0. Grattis Arpat!

Skribent: Martin Linderoth