Fjärde segern för Koba

06 MAJ 2014 10:18
Säsongens dominant på Swedish Interpool Tour, Christopher Koba tog säsongens fjärde seger. Denna gång var disciplinen 8-ball och 47 spelare hade tagit sig till Göteborg denna helg.
  • Skapad: 06 MAJ 2014 10:18

Efter en lite överraskande förlust i första omgången fick Koba gå den långa vägen på förlorarsidan. Fram till kvartsfinalen gick allt som på räls, men sen blev det tuffa matcher. I kartsfinalen besegrades klubbkamraten Senharip Azar med minsta möjliga marginal, 8-7. Samma siffror blev det i semifinalen mot Christian Sparrenlöv Fischer. I finalen väntade Mikael Wiszniewski. Koba kunde gå segrande ur den striden med 8-3. Wiszniewski visade än en gång att han besitter stor talang och kan slå vem som helst när spelet sitter där.

Nya generationen hölls sig öven denna gång långt framme i resultatlistan. Sparrenlöv Fischer med en tredje plats, Tångudd och Zhang på en nionde plats.

Alla resultat från helgens SPT1000 i Göteborg finner ni här.

Med denna seger tog Christopher Koba över förstaplatsen på rankingen och nu ska det mycket till om han inte står som vinnare av Swedish Interpool Tour 2014. Sista deltävlingen spelas i Gävle 31 maj-1 juni.

Skribent: Kurt Roos