Första upplagan av Carom Team Challenge avgjord

17 MAR 2013 20:15
Fyra lag som spelade om titeln i första upplagan av Carom Team Challenge, trevallare för fyramannalag, denna helg på Biljardpalatset i Stockholm. De fyra lagen var SBS-Stockholms Biljard Sällskap, BKB-Biljardklubben Borgen från Helsingborg, MCC-Malmö Carambole Club och BKP-Biljardklubben Paradis från Lund.
  • Uppdaterad: 17 MAR 2013 20:32

De två lag som gick vidare till söndagens final var något överraskande MCC som lyckades slå BKB med minsta möjliga marginal. BKB som i det närmaste abonnerat på segrar i lagtävlingar de senaste 40 åren fick alltså respeass redan på lördagen. MCC vidare till final, och finalmotståndare blev SBS som vann sin semifinalmatch mot BKP med klara 4-0.

Söndagens final mellan SBS och MCC blev en ren expeditionsaffär, där SBS vann alla sina matcher med bred marginal. Ingen spänning eller dramatik i den matchen således och stort grattis till SBS, premiärsegrare av Carom Team Challenge.

SBS ska nu ut i Europa och möta internationell konkurrens, vilket lär bli en en mycket tuffare historia, men kapaciteten finns och vi får hoppas på en bra lottning. Då finns möjligheten att gå långt även i den tävlingen.

Skribent: Bo Peterson