Furberg på pallen

29 MAJ 2012 08:31
Louise Furberg stod för en makalöst bra insats i damernas Ardennen Cup med en tredje plats. Detta var den femte av åtta tävlingar på damernas EPBF Women European Ranking.
  • Skapad: 29 MAJ 2012 08:31

Furberg slog på sin väg fram flera av de nu mera etablerade namnen i Europa. I gruppspelet besegrade hon bl a Khodjaeva, Belgien och i kvartsfinalen den med flera EM-medaljer meriterade ryskan Anna Mazhirina. I semifinalen mot Österrikiskan Baumgartner tog det stopp med siffrorna 3-5, små marginaler som avgör när det är 8-ball race till fem. En tredje plats är en fantastiskt bra insats och lovar gott inför kommande tävlingar. Svenskorna visar att de håller hög standard i Europa, när den uppdaterade rankingen släpps senare i veckan kommer det vara två svenskor rankade topp 5, Caroline Roos två och Louise Furberg femma.

Vann tävlingen i Österrike gjorde Martine Christiansen tävlandes för Norge men boendes i Stockholm. Hennes största internationella framgång så långt i karriären. Ett stort grattis till "Sveriges bästa norska".

Skribent: Kurt Roos