Gerwén nia i Brandenburg

18 AUG 2012 16:14
Andreas Gerwén stod för ännu en fin insats med sin 9:e plats när Euroturen spelades i Brandenburg, Tyskland. Även Marcus Chamat tog sig till slutspel och fick en 17:e plats.
  • Skapad: 18 AUG 2012 16:14

Både Gerwén och Chamat tog sig vidare till slutspel från sina grupper obesegrade. Marcus Chamat fick i första slutspelsrundan möta Daryl Peach. I en match med mycket safespel och svåra lägg drog till slut Daryl Peach det längsta stråt och vann med siffrorna 8-4. En 17:e plats för Marcus innebär att han försvarar sin fina rankingposition och har förutsättningar att hota toppen de kommande tävlingarna.

Andreas Gerwén fick marockanen Moussati som han enkelt avfärdade med siffrorna 8-3. I stort sett felfri biljard från Andreas i hela den matchen. I 8-delen fick han möta Oliver Orttman, spelet kom aldrig riktigt loss och Orttman kunde vinna ganska komfortabelt med 8-3. En fin 9:e plats för Andreas som nu etablerat sig på Eurotouren.

Jyri Halttu slutade på 65:e plats och Tomas LArsson på 129:e plats.

Skribent: Kurt Roos