Helena & Sulan SM-vinnare...igen

31 MAJ 2011 12:08
Dubbelslag blev det på Krukmakargatan här om helgen då precis som 2009 vinnarna var desamma.
  • Skapad: 31 MAJ 2011 12:08

Helena Nyberg-Benjamin gick till final efter en knallhård semi mot Ann-Sofie Löfgren där matchen avgjordes på sista rosa boll.
Caroline Roos gjorde debut i snookersammanhang och med den äran! Final i första försöket efter att ha rullat ut Ulrika Andersson ur turneringen med klara 2-0 i gruppspelet och 3-0 i semi mot Martine Cristiasen från Jolo PC.
Helenas rutin var övermäktig i finalen och till slut blir det väl lite trist att aldrig få något att spela på. 3-1 till Helena som därmed tog sin åttonde titel i de här sammanhangen och nu jagar Kevin Zarekani som har nio titlar. Stort tack till alla tjejer som ställde upp och därmed visade att damsnookern lever i allra högsta grad!

Suleman ”sulan” Salam tog sin andra juniortitel och mycket lämpligt då det är vuxenvärlden som väntar i fortsättningen. Finalsegern mot Bairaq Al Urfy skrevs till solklara 5-1 och var inte mycket att bråka om, även om de två sista framen avgjordes på sista svart boll. Betydligt tuffare var det i semin mot fjortonårige Arpat Pulat där det blev 4-3 för en klart skärrad storfavorit. Arpat är en väldigt lovande junior, skolad snookerspelare och framtidslöfte med pappersproblem. Flykting från ”långtbortistan” och ännu inte med nödvändiga tillstånd för att representera Sverige i internationella juniortävlingar. Stort grattis till mästarna!

Skribent: Kim Hartman