Hillvin och Kalita segrare

18 APR 2011 12:06
Rankingtävling nr 2 avgjordes i helgen på Biljardpalatset i Stockholm. 12 spelare deltog och när krutröken lagt sig så var det återigen Henryk Kalita som stod som segrare. Denna gång spelades setspel och Kalita segrade med 3-1 mot sin finalmotståndare Hans Nielsen. Det var kul att så många deltog, och en förhoppning är att vi får minst lika många deltagare nästa tävling som blir den 14-15 Maj.
  • Skapad: 18 APR 2011 12:06

Stefan Hillvin vinner andra raka rankingtävlingen för klass 1 södra med bravur! Under hela turneringen höll han elitklass med ett genomsnitt på 0.852(!) och var aldrig riktig hotad. I finalen vann Stefan i utklassningstil mot Bernard Aupeix med tre raka set med ett snitt på 1.125! Tävlingen arrangerades av Malmö CC som precis har nyrenoverat hela lokalen och restaurerat 2 äldre bord och köpt in 2(!) nya carambolebord. 15 spelare deltog i tävlingen och nya spelare börjar dyka upp, vilket är jättebra för sporten! En liten notis är att Per Hägg spelade mycket bra i sin grupp med ett snitt på 1.043 men förlorade tyvärr sedan kvarten mot Cyuong Hyunh. En av favoriterna, Anders Kall, föll också lite oväntat i kvarten mot Jan Berggren med 1-2 i set. Nästa rankingtävling går i Helsingborg på BK Borgen den 7-8 maj och hoppas att många spelare deltar innan sommaruppehållet. Än en gång; mycket bra spelat Stefan Hillvin och grattis! För mer info klicka på carambole.

Skribent: SBF