Interpool Open 2012 en succé!

22 MAJ 2012 17:31
Årets happening inom biljard, Interpool Open upplaga 2012 slog nytt deltagar rekord för eventet med 136 anmälda spelare i huvudturnering samt 24 spelare i Challenge turneringen. Marcus Chamat stod till slut som segrare efter tre massiva dagars tävlande.
  • Skapad: 22 MAJ 2012 17:31

Marcus Chamat besegrade i finalen förra världsmästaren i 9-ball Daryl Peach, övriga semifinalister Imran Majid och Tomas Larsson. Peach som spelade stabilt hela helgen segrade i 10-ball Challenge efter finalseger i en rysare över Andreas Gerwén med siffrorna 7-6.

Förutom semifinalisterna fanns även eurpeiska toppspelare som Tony Drago, Denis Grabe, ikonen Torbjörn Blomdahl, världsartisten Ewa Mataya Laurance samt merparten av de norska och svenska toppspelarna på plats. Men de som gör detta event till en biljardfest i dagarna tre är alla deltagare som bidrar med bra spel och trevlig stämning. Detta uppmärksammades både av tv, radio och lokalpress även detta år. Planeringen inför Interpool Open 2013 är redan igång...ses i Gävle om inte innan om ett år. Stort tack till alla deltagare som bidrog till dena biljardfest.

Alla resultat hittar ni som vanligt på BiljardOnline.

Skribent: Kurt Roos