Jim Chawki vinner i Stockholm

18 NOV 2012 18:53
Chawki tog hem segern i den tredje av åtta deltävlingar i Simonis Swedish Pool Tours högsta klass. Ett startfält med 79 anmälda som innehåll de etablerade elitspelarna, landslagspelare, vassa utmanare, morgondagare och legendarer.
  • Skapad: 18 NOV 2012 18:53

Finalen som på pappret tillsynes kunde se logisk ut med första seedade Tomas Larsson mot andra seedade Jim Chawki var allt annat än så. Redan under lördagen visade flera resultat att bredden på svensk biljard bara blir bredare och bredare. Sverigeettan Tomas Larsson fick ta den långa vägen till finalen efter förlust i lördagens första omgång, flera landslagspelare och andra erkänt duktiga spelare tog sig också vidare till slutspelet den långa vägen.

Detta var Jims andra seger denna säsong på tre tävlingar och är just nu den enda som utmanar ettan Tomas Larsson på rankingen. Larsson som vart "king of the hill" sedan den 25 februari! Med fem deltävlingar kvar innan säsongen skall summeras kan mycket än hända. Flera spelare kan blanda sig i detta innan säsongen är slut.

Alla resultat finns på BiljardOnline.se och fler bilder finns på förbundets facebooksida.

Skribent: Kurt Roos