Kalita vinner

25 SEP 2016 20:43
Stockholms stolthet Henryk Kalita vinner sin första Elittävling någonsin som gick i helgen på MCCs lokal i Malmö. Stort grattis Kalita!
  • Skapad: 25 SEP 2016 20:43

I finalen så slog han den unga talangen från Lund Freddy Cato med en pinne! -"Jättekul att äntligen få vinna sin första tävling! Har varit i finalen 3 gånger tidigare så det här känns extra skönt" berättar en mycket glad Kalita. Att besegra både David Pennör  och Nalle Olsson talar sitt tydliga språk vilken form stockholmaren är just nu. Freddy Cato har äntligen efter många års frånvaro kommit tillbaka till sporten och på vilket sätt han gör! Han spelade väldigt bra i senaste SM och att komma till final bland Sveriges bästa spelare är verkligen starkt! Ett stort utropstecken för denna 28-åring! -"Jag behöver nog träna mera och även på koncentrationen för att bli ännu bättre" säger Freddy efter finalen. -"Inför det kommande Nordiska Mästerskapen i Köpenhamn den 6-10 oktober så blir det hårdträning! " Michael Nilsson kunde inte delta denna tävling, vilket var lite synd. Då hade de alla de bästa spelarna varit med. Stor eloge till de 4 stockholmarna som var med(Kalita, Zois, Giglio och Bo Bäckman), som bidrog en hel del härliga och trevliga stunder i  och utanför tävlingen. Nästa Elit går förmodligen i Malmö eller Helsingborg då Lund gav återbud att arrangera nästa tävling.

Skribent: David Pennör