Koba Svensk mästare i 8-ball

18 FEB 2013 09:35
Svenska mästerskapen i 8-ball som spelades på nya anläggningen Interpool Uppsala bjöd på flera uppmärksammade resultat. Nykorade Svenska mästarens tuffa väg mot mästartiteln visar att Christopher Koba var den värdiga vinnaren har kapacitet att ta hem flera titlar framöver.
  • Skapad: 18 FEB 2013 09:35

Kvartsfinal, semifinal och final slutade alla tre med 7-6 i Kobas favör. Landslagskompisen Mats Nygren bjöd upp till hårt motstånd i kvartsfinalen och Koba såg länge slagen ut men kom tillbaka och vann matchen. Samma scenario i semifinalen mot Marcus Chamat och varför skulle finalen se annorlunda ut då.

Lundell_feb2013

För motståndet i finalen stod krigaren Jan Lundell för, Lundell som än en gång visar att med sin järnvilja i kombination med bra spel så blir han att räkna med när säsongens Swedish Pool Tour ska summeras senare i vår.

För övrigt var det en härlig atmosfär och trevlig stämning bland både spelare och publik som såg ut att trivas i den fantastiskt fina biljardhallen Interpool Uppsala. En arena som vi hoppas få tillfälle att vara i flera gånger de närmsta åren.

Skribent: Kurt Roos