Lag-SM 3-vallars carambole

02 MAR 2016 22:58
Nu i helgen arrangeras SM för lag i 3-vallars carambole. Huvudarrangör står BK Borgen, Helsingborg för med hjälp av MCC, Malmö. 6 lag är anmälda och indelas i 2 grupper. Ena gruppen: BK Borgen, BK Milen(Göteborg)och BK Borgen 2 spelas i Helsingborg medan den andra gruppen: MCC, BK Söder(Stockholm) och MCC 2 spelas i Malmö.
  • Skapad: 02 MAR 2016 22:58

De två bästa i grupperna går vidare till semifinal och eventuell final i Helsingborg. BK Borgen är skyhög favorit med målet att ta sitt 31:e SM-guld(!). Med David Pennör, Nalle Olsson, Björn Lohmander och Peter Lohmander i laget(Alla rankade inom topp 8 i Sverige) så har de andra lagen svårt att sätta emot. -"Jag vet att vi har pressen på oss och att vi måste prestera på toppnivå i  alla matcher...  speciellt när de andra lagen gör vad som helst för att slå oss" säger David med ett leende. "-För oss är det bara kul att vi är jättefavoriter och jag är rätt säker på att vi kommer att göra vårt yttersta  ". Första och andra mannen i laget kör till 40 medan tredje och fjärde går till 30. Förvånansvärt dock är att Lund inte kommer att ställa upp i tävlingen. Trots att Lund har 8-9 riktiga bra spelare med Michael Nilsson och Freddy Cato i spetsen så kan tyvärr ingen av dem vara med pga jobb och familjeskäl. Hade Lund ställt upp så hade de nog gett BK Borgen en match om titeln.

Skribent: David Pennör