Lohmander och Tay tog de 2 sista platserna till SM

09 JAN 2014 08:42
Den 4-5 januari arrangerades en öppen kvaltävling till SM i 3-vallars carambole. 15 spelare gjorde upp om de 2 sista plateserna till huvudtävlingen i SM den 17-20 januari i MCCs lokaler i Malmö.
  • Skapad: 09 JAN 2014 08:42

Björn Lohmander, BKB och Tay Quoc Co, MCC lyckades knipa platserna efter söndagens final, där vinnarna av kvartsfinalerna fick möta alla mot alla i en 4-mannagrupp. Grattis till vinnarna! Lite föga överraskande var att talangen Peter Palffy, BKB, inte nådde hela vägen fram då han var en av favoriterna tillsammans med Björn, Tay, Per Hägg och Mattias Enerdahl.

SM spelas i en 12-mannagrupp där alla möter alla. Lite skillnad från fjorårets då man spelade 2 6-mannagrupper (distans 40p) med kvarts-,semi- och final (bäst av 5 set till 15). Distansen i år är 40p rätt igenom. Så alla ni biljardfantaster, har ni vägarna förbi i Malmö på Ystadsvägen (föreningarnas hus) den 17-20 januari så passa på och se på riktigt bra och spännande biljard!

Skribent: David Pennör