Lohmander vinner Elit igen

17 APR 2012 14:55
Lohmander vinner Elit-tävlingen i 3 vallars carambole igen! Denna gången är det inte sonen Peter utan pappa Björn Lohmander som vann helgens tävling. Finalen blev en mycket bra och dramatisk match, där oavgjort för David Pennör hade räckt för att vinna hela tävlingen.
  • Skapad: 17 APR 2012 14:55

Björn skaffade sig snabbt en stor ledning med 24-9 på 14 stötar och många trodde nog att finalen redan var avgjord. Men David stretade emot och kom ikapp till 31-33. När det stod 37-33 till Björn så avslutade Lohmander med en 3:a( 2 underbara nackar och en knyt längs kortvallen) och gick ut på 30 stötar! David blev tvungen att göra en 7:a i efterstöt för att få oavgjort och det är inte det lättaste. Han lyckades att göra en 6:a och missade matchbollen med ett hårsmån! -" Jäklar! Hade det varit hemma hos oss så hade den stöten gått in. Bordet här i Malmö har kortare utslag i 3:e vallen och då måste man sikta lite tunnare." sa David efter matchen och grattade Björn för vinsten. Publiken fick i alla fall se en jämn och bra final. Trea blev Peter Lohmander före Mats Norén. Peter och David har spelat strålande under hela tävlingen med 1.035 resp 1.128 i snitt. Björn hade 0.988 med tävlingens högsta serie på 9! Bra gjort! För mer info så skriv 3 vallars carambole på sökord och sedan resultat på SBF:s hemsida. Nästa Elit går i Helsingborg om 2 veckor innan sommar uppehållet. Både klass ett södra och norra har sina tävlingar nu i helgen den 21-22 april i Malmö resp Stockholm.

Skribent: David Pennör