Lohmander visade klass

11 MAR 2012 21:19
Elit-klassen i 3-vallars carambole arrangerades av Malmö CC i helgen, där BKB-spelaren från Helsingborg, Peter Lohmander, vann med bravur! Ett stort grattis! Peter spelade nästan helt felfritt och mycket bra genom hela tävlingen och hade tävlingens bästa snitt med otroliga 1.159!!! Tvåa blev Nalle Olsson, BKB före Tai Quoc, MCC och David Pennör, BKB.
  • Skapad: 11 MAR 2012 21:19

Lite storfavorit att vinna tävlingen var nog David. Tyvärr så spelade han inte alls bra och fick nöja sig med 4:e plats. - Det var längesen jag spelade så här dåligt. På träning har det känts väldigt bra och det känns konstigt att man kan underprestera i en sån här viktig rankingtävling. Hoppas att det lossnar ordentligt till nästa helg istället, då vi spelar lag-SM. Peter som vann tävlingen är ju vår 4:e gubbe i laget(!) och hoppas att hans form håller i sig där också!, säger David med leende. - Trots allt har vi ju ett lag-SM guld att försvara!... Elit-tävlingen spelades också med det nya spelsystemet, vilket fick bra responser bland spelarna. Noterbart är också att stockholmaren Henryk Kalita, SCC, var med i turneringen och gjorde bra ifrån sig med en 6:e plats. Nästa Elit går den 14-15 april i Helsingborg.

Skribent: David Tranér