Mats Eriksson vinner snooker ranking 2

19 NOV 2016 06:27
Säsongens andra rankingtävling i snooker genomfördes 12/11 med ett desarmerat startfält på 8 tävlande. Så tävlingen genomfördes under lördagen.
  • Skapad: 19 NOV 2016 06:27

Favoriterna Mats Eriksson och Benjamin McCabe tog sig enkelt vidare till semifinalerna. Deras motståndare fick gå den längre vägen och båda kvartsfinalerna blev mycket hårda där Andy Nettleton vann mot Erik Jakobsson med 3-2 och Watcharawut Khaengkhan vann Francis Öhlund med 3-2.

Semifinalen med Andy Nettleton mot Benjamin McCabe blev en överraskning då Andy lyckades manövrera ut Benjamin och spela ett övertygande spel genom hela matchen som blev 4-1 till Andy. Mats fick en tuff match mot Watcharawut som böljade, men Mats kom ut segrandes med 4-3

Finalen blev dramatisk då Andy ledde med 3-0 och kändes solid med ett spel som blev bättre för varje match. Mats hade en trög start på matchen, men efter tredje framet dominerade han matchen. Fjärde framet gjorde han 47, femte gjordes ett 63 break och sedan blev det 3-3. Avgörande framet gjorde Mats två 20+ breaks för att avsluta med ett break på 32. Grattis Mats!

Skribent: Niklas Wirtanen