Nalle Olsson vinner Elit 2

11 APR 2016 00:04
I helgen arrangerades den andra rankingtävlingen för Eliten inom 3-vallars carambole i Helsingborg. Tyvärr så var deltagandet ovanligt lågt (9 st) för att vara Elitklassen men samtidigt var spelkvalitén ovanligt hög med ett genonmsnitt på 0.920!
  • Skapad: 11 APR 2016 00:04

Bästa snitt hade trean David Pennör på 1.344 före Nalle Olsson på 1.151. Nalle vann istället tävlingen där han finalslog klubbkamraten Björn Lohmander med 40-37/37.

Björn låg under kraftigt i partiet som max 20 poäng(!) men lyckades nästan komma ikapp. -"Det var jättesynd att jag blev lite nervöst och träffade bollen för tunt på en enkel kvart vid ställningen 35-37 till Nalle." berättar Björn. Vidare säger han -"Hade jag gjort den så."

Tävlingen höll hög klass där över 7 spelare hade minst 0.944 i snitt, vilket är väldigt bra! -"Att det var så lite antal deltagare beror nog på att många spelare inte riktigt vet hur man anmäler sig på Biljardonline. Inom carambolen så är detta ett helt nytt system som introducerades för en månad sen men har använts länge och flitigt i de övriga biljardgrenerna." berättar en av de ansvariga inom carambolekomittèn Bo Bäckman. -"Det är ytterst viktigt att spelare själva vet hur man anmäler sig då all anmälan ska ske på nätet i fortsättningen." poängterar Bo vidare. Biljardonline har varit succé och mycket positivt och välkomnas av många med öppna armar då man äntligen kan följa tävlingarna direkt på nätet.

Nästa Elit går i Stockholm den 28-29 maj och redan nu är intresset stort bland spelarna i Skåne att komma med! Resultat från tävlingen finns på Biljardonline under "results" och "Carom".

Skribent: David Pennör