Nalle krossar all motstånd

09 OKT 2013 21:58
I helgen spelades den 5 Elit-tävlingen i 3-vallars carambole, som arrangerades av MCC i Malmö. Segraren blev helsingborgaren Nalle Olsson, som krossade allt i sin väg.
  • Skapad: 09 OKT 2013 21:58

I finalen slog han klubbkompisen David Pennör med 40-28 på 22, - "Jag hade en jättechans att gå ut på över 2 i snitt mot David men missade tyvärr matchbollen efter att ha gjort en serie på 14!" berättar en lite missnöjd Nalle, men å andra sidan så hade Nalle ett totalt snitt på 1.5, vilket är världsklass! Verkligen bra gjort! -" Synd bara att man inte kan prestera lika bra utomlands, men där är det helt andra förutsättningar och krav. Där gäller det att man spelar riktigt bra i första kvalmatchen för att ha chans att gå vidare i gruppen. Konkurrensen är stenhård och match till 30 p är lite för kort" förklarar Nalle varför det inte går lika bra i Worldcupen. Tvåa blev David Pennör som fortfarande leder den totala rankingen före just Nalle. Trea och fyra blev Mats Noren, BKP och stockholmaren Patrik Mathies. Nästa Elit tävling går i Stockholm den 2-3 november.

Skribent: David Pennör