Nalle och David höll världsklass

01 MAJ 2012 08:11
I den tredje Elit-rankingen som hölls i Helsingborg den 28-29 april, spelade Nalle Olsson och David Pennör, både från BKB, världsklass och höll 1.363 resp 1.345 i snitt under hela tävlingen! Inför finalen vann både Nalle och David sina samtliga matcher och en spännande och jämn final väntades.
  • Skapad: 01 MAJ 2012 08:11

Under spelets gång så följdes dem åt till 26-25 till Nalles favör. Han missade en således ganska enkel stöt vilket David tog chansen och gjorde 12:a(!). 37-25 till David och finalen var avgjord. Finalen var inte så välspelad men efter 35 stötar kunde David sätta matchbollen med 40-34. På tredje plats kom Peter Lohmander, BKB, som även han spelade ruskigt bra under tävlingen med ett snitt på 1.113! Enda matchen han förlorade var mot Nalle. -" Fantastiskt kul och se när Peter spelar", säger Henryk Kalita från Stockholm,- "Han har en så bra fantasi och roliga lösningar, vilket behövs i det här spelet. Man lär sig mycket på att bara titta på Peters spel!" -" Det stämmer jättebra!"instämmer David. - "Vi tränar ihop nästan varje dag så vi känner varandras spel mycket väl. Men ändå, när man tror att man har gett han dåligt läge så hittar Peter fantastiska lösningar. Man blir imponerad varje gång! " Noterbart är att förra vinnaren Björn Lohmander blev fyra på 0.824 och Mats Norén femma på 0.818. Henryk själv hamnade på en sjätte plats. I den totala sammanfattningen så leder David Pennör med tre poäng före Peter Lohmander. Nalle Olsson är tätt efter, likaså Björn Lohmander. Nu är det sommaruppehåll till september.  För vissa spelare är det ännu inte över, då Henryk Kalita ska med sitt klubblag försvara de gulblåa färgerna i Köpenhamn nästa helg. Där ska Stockholms CC kvala till finalen i Europacupen tillsammans med 3 andra lag. Endast vinnaren går vidare. Ett stort lycka till!!! David Pennör ska spela individuella EM i Istanbul, Turkiet den 24-27 maj. -"Ska bli jäkligt kul! Speciellt nu när federationen har slopat setsystmemt, vilket innebär att man kör distans till 30 i grupperna och sedan 40 i finalomgångarna. Så nu är det bara och träna ännu mer själv och intensivt. ska bli roligt och träffa Torbjörn. Han har haft en fantastisk säsong, speciellt nu när han har fått en ny kö från Predator. Som tur är så hamnade vi inte i samma grupp som senaste EM:et. Ska bli kul!" Lycka till du också, David!!!

Skribent: David Pennör