Nalle vinner Elit 4

08 OKT 2014 22:28
Nalle Olsson från Helsingborg vann den 4:e rankingtävlingen för Elit som arrangerades nere på BKBs lokal i Helsingborg. Ett stort grattis! Spelmässigt var tävlingen sisådär där Mikael Nilsson på 1.435 och Peter Lohmander med 1.013 höll måttet.
  • Skapad: 08 OKT 2014 22:28

David Pennör, BKB, Patrik Mathies, SCC och Nalle Olsson höll strax under 1.0 . En liten överraskning var att malmöiten Tran nådde semifinalen men förlorade mot Patrik med 28-40.

Den verkliga stora matchen att nämnas var matchen mellan Peter Lohmander och Mikael Nilsson i kvarten där Peter efter ett helt suveränt spel och underläge lyckas vända och vinna matchen med 40-36 på 20 stötar...! Tyvärr förlorade Peter senare semin mot Nalle med 31-40. Finalen var helt odramatisk där Nalle ledde hela tiden och hade bra koll på matchen och vann med 40-34 på 31.

I den totala rankingen så leder Mikael Nilsson på 1.419 före Nalle Olsson på 1.175. Patrik ligger trea med 1.030 tätt efter David Pennör med 1.029. I den totala Elit rankingen så leder David Pennör med 305 matchpoäng före Patrik Mathies på 265. Nalle ligger 3:a med 255 med Mikael Nilsson på 245. Nästa tävling är handicaptävling den 18-19 oktober i Helsingborg och Stockholm.

Skribent: David Pennör