Nederländerna världsmästare

25 FEB 2016 12:09
I årets lag-VM, som hölls i tyska Viersen för den 30:e i ordningen, belv Nederländerna(Dick Jaspers och Jean van Erp) världsmästare för 2-mannalag i 3-vallars carambole. Ett stort grattis! I finalen mötte de något överraskande Turkiet(Semi Sayginer och Lufti Cenet) som i semifinalen krossade bokstavligen regerande världsmästaren Belgien(Eddie Mercx och Frederic Caudron) med 2-0 i matcher och med ett ofattbart högt snitt på fantastiska 2.963!
  • Skapad: 25 FEB 2016 12:09

Turkiet gjorde sitt livs match någonsin och många trodde nog att finalen skulle bli väldigt jämnt och spännande,  men tyvärr så blev inte fallet. Turkiet hann nog inte riktigt förstå vad de hade åstadkommit och verkligheten kom ifatt dem. Nederländerna hade full kontroll i finalen och Turkiet spelade väldigt dåligt. När Jaspers gjorde matchbollen så blev det stora ovationer från ett fullsatt Festhalle. Nederländerna har tagit sitt 3:e världsmästartiltel! Belgien spelade mycket bra under hela tävlingen och kunde inte göra så mycket i semifinalen mot ett heltaggat Turkiet och såg sin chans att vinna 5:e raka titel glida ur händerna. Två stora  roliga överrakningar dök upp under VM. Otippade Österrike med Andreas Efler och Arnim Kahofer lyckade roffa åt sig tredje platsen och att Grekland (Nikos Polychronopuolos och Kostas Kokkoris) hade det högsta genomsnittet av alla med 1.753! Sverige däremot åkte ut tidigt i gruppspelet trots bästa gruppsnitt på 1.159.

Skribent: David Pennör