Nilsson vinner

01 DEC 2015 17:55
Malmöiten Michael Nilsson vann i helgen årets sista rankingtävking i Elit som hölls i Malmö. I finalen slog han helsingborgaren Nalle Olsson med 40-28 på 26 stötar.
  • Skapad: 01 DEC 2015 17:55

Tack vare att Nalle Olsson förlaorade finalen innebar det att David Pennör, BKB, vann den totala rankingen med 15 poäng. -" Det känns alltid skönt att vinna den totala rankingen och bli seedad etta nästa år!" berättar David glatt efter nyheten. -" Hade Nalle vunnit finalen så hade vi hamnat på samma poäng men där har Nalle mycket bättre snitt än mig och då hade han vunnit".

Michael Nilsson har spelat bra i den här tävlingen på runt 1.3 och tävlingen blev en bra formbesked inför VM i Bordeaux, Frankrike. Nalle Olsson höll 1.2. Trea och fyra i tävlingen blev David Pennör(1.1 i snitt) och Tran Moc Tai(0.8).

Nästa stora utmaning blir SM i Helsingborg den 28-31 januari. Till SM så finns det 3 öppna platser där det kommer att arrangera ett öppet kval den 13-14 januari i Helsingborg om dessa platser.

Mer info om det kommer senare. I skrivande stund pågår VM i Frankrike med våra svenska representanter Torbjörn Blomdahl och Michael Nilsson. All information om tävlingen kan ni följa på kozoom.com och umb-carambole.org.

Skribent: David Pennör