Nilsson vinner tredje raka

05 SEP 2016 07:29
Den helt omöjlige Michael Nilsson från Malmö vann sin tredje raka rankingtävling för Elit som spelades i Stockholm nu i helgen. Micke finalslog helsingborgaren David Pennör med 40-36 på 29.
  • Skapad: 05 SEP 2016 07:29

Micke vann synnerligen ganska lätt över Per Hägg, Malmö i kvarten och Tran Moc Tai, Malmö i semin. David däremot hade det lite kämpigare mot Manuel Orellana, Stockholm i kvarten och Henryk Kalita, Stockholm i semin där det krävdes sk shootout efter oavgjort parti. David lyckades göra en serie på 4 och var väldigt glad och lättad när Henryk missbedömde sin stöt för att göra sitt andra poäng och missade. -"Det var riktigt spännande då det känns som lite som ett lotteri i shootouten" säger David efter vinsten. -"När jag ledde med 30-22 så var jag ganska säker på att vinna men när Henryk gör en fantastisk uppryckning med en 7a och en 6a på 2 stötar så får man helt plötsligt myror i huvudet...  så jag var otroligt lättad att vinna". Henryk har spelat väldigt säkert och stabilt tävlingen igenom och kan vara ett stort utropstecken i kommande SM. Hela 16 man ställde upp i tävlingen. Väldigt roligt är att många från Skåne dök upp. Stor eloge för det! Man blev tvungen att spela på 2 hallar för att det ska kunna funka tidsmässigt; på Söder på Bondegatan och Palatset på St Eriksgatan, där finalerna sedan slutfördes på Palatset. Stort grattis till Mickael Nilsson! Efter 3 rankingtävlingar så leder David Pennör före Michael Nilsson med 600 p. 3a är Henryk Kalita och 4a Tran Moc Tai. De som är Elitrankade till nästa tävling som går i stapeln den 24-25 september på nyklädda bord i Malmö är David Pennör, Michael Nilsson, Henryk Kalita, Tran Moc Tai, Lars Ringby, Polyzois Arvanitidis, Manuel Orellana och Tomas Tullberg.

Skribent: David Pennör