Pennör vinner 6:e deltävlingen

10 NOV 2013 16:05
Helsingborgaren David Pennör vann den 6:e rankingtävlingen för Elit i 3-vallars carambole. Tävlingen spelades i Stockholm, där 14 spelare deltog.
  • Skapad: 10 NOV 2013 16:05

Den här gången var David inte den ende skåningen som var med i tävlingen utan tre till (Per Hägg, Stefan Hillvin och Elagio), vilket var jättebra.

"Det är alltid lika jättekul att få spela i Stockholm, där intresset för 3-vallare är enormt." säger David efter finalvinsten mot hemmaspelaren Henryk Kalita. -" Synd bara att man inte presterade i topp i finalen men jag vann, vilket var det viktigaste" berättar David vidare med en lättsam blick mot Henryk. "Härligt att äntligen få vinna mot klubbkompisen Patrik Mathies och att få spela en final. Vi har mött varandra i nästan alla rankingtävlingar hittills och då vann Patrik! Jäkligt skönt att bli av med spöket!" säger Henryk och ler.

Allt som allt lyckades man utföra tävlingen på två nyklädda bord under helgen och det var väldigt bra arrangerat. "Jag hoppas verkligen att fler Elittävlingar spelas i Stockholm nästa år. En riktigt bra reklam för carambolen och biljardsporten som helhet och jag är säker på att fler skåningar och göteborgare kommer att anmäla sig då." berättar David samtidigt som Per Hägg nickar och instämmer. Trea och fyra blev Stefan Hillvin och Patrik Mathies.

Nästa tävling går i Malmö den 30 nov-1 dec så kallat handicap. Den är helt öppen för alla som vill vara med. Sista Elit går i Helsingborg den 14-15 december. För resultat gå in på carambole och resultat på förbundets hemsida.

Skribent: David Pennör