Pennör vinner totala Eliten i Carambole

16 DEC 2013 19:27
David pennör från Helsingborg vann den sista rankingtävlingen i Helsingborg nu i helgen och därmed den totala sammanställningen efter 8 spelade deltävlingar. -"Det räckte nästan att bara ställa upp i den sista tävlingen så var det klart!" berättar David med stort leende. -" Men det kändes extra skönt att vinna den sista här på hemmaplan med ett snitt på 1.240, vilket höjer självförtroendet oerhört inför SM i januari."
  • Skapad: 16 DEC 2013 19:27

14 spelare från hela Sverige deltog i Helsingborg, där viktiga direktplaceringar till SM kunde avgöras mellan vissa spelare. Redan klara är David, Nalle Olsson, BKB, Henryk Kalita och Patrik Mathies från Stockholm. Torbjörn Blomdahl och Mikael Nilsson får wildcard till tävlingen då 12 spelare gör upp om SM i Malmö den 17-20 januari. 8  bästa spelarna i Eliten är direktkvalificerade, 2 wcards och 2 spelare från det öppna kvalet gör att årets SM kommer att bli en riktig höjdare! De fyra andra spelare som är klara efter sista tävlingen är Andres Kall, Göteborg, Tran Moc Thai, Stefan Hillvin och Torsten Svendsen från Malmö. Ett stort grattis! SM kvalet är helt öppet och går i stapeln den 4-5 januari i Malmö.

Skribent: David Pennör