Pool-SM 2017 i Kville

23 MAR 2017 09:28
Svenska Mästerskap i poolbiljard kommer hållas den 29 juni - 2 juli 2017 på Kville Biljard i Göteborg. Organisatör är Kville Biljard Club och alla fyra discipliner kommer att spelas - 14:1, 8-ball, 9-ball och 10-ball.
  • Skapad: 23 MAR 2017 09:28

Beslut rörande Svenska Mästerskap 2017

Svenska Mästerskap i poolbiljard (hädanefter SM) kommer hållas den 29 juni - 2 juli 2017 på Kville Biljard i Göteborg. Organisatör är Kville Biljard Club.

SM hålls på samma ort i alla fyra discipliner - 14:1, 8-ball, 9-ball och 10-ball. Gällande kvalificering, seedning, prissummor och övriga frågor se Nationella Poolbestämmelser daterade 2017-01-31 och Grengemensamma Tävlingsbestämmelser daterade 2016-08-01.

Motivering

Medlemskonferensen 2016 gav styrelsen i uppdrag att arbeta med huvudspåret att SM ska anordnas delat på två olika platser, på liknande sätt som under 2016 då 2 discipliner spelades på JoLo i Stockholm och 2 discipliner på SM-veckan. På grund av förseningar i processen att välja ny styrelseordförande och ny poolkommitté under våren 2017, samt på grund av logistiska problem att anordna tävlingar under SM-veckan med kort varsel, fattas härmed beslutet att anordna SM för alla fyra discipliner på en och samma plats och att inte nyttja möjligheten att delta på SM-veckan 2017. Ambitionen att använda SM-veckan för pool SM, med all positiv marknadsföring av sporten det innebär, kvarstår för nästkommande år.

För frågor eller funderingar kontakta oss gärna på This is a mailto link.

Dzenan Sahovic

Ordförande för Svenska Biljardförbundets Poolkommitté