Ralf Souquet segrade i Interpool Open 2014

22 APR 2014 08:13
Souquet vann Interpool Open för 4:e gången när tävlingen firade 10-års jubileum under påskhelgen. I en gastkramande final besegrade han Mika Immonen med 11-10.
  • Skapad: 22 APR 2014 08:13

Unga Daniel Tångudd slutade på en imponerande 3:e plats, detta efter en knapp förlust i semifinalen mot världsstjärnan Mika Immonen.  På tredje plats slutade även legenden Francisco Bustamente från Filippinerna.

I det prestigefyllda sidoeventet Interpool 10-ball Challenge segrade Francisco Bustamente. I finalen vann han över Sveriges Torbjörn Blomdahl, Torbjörn som imponerade stort under helgen i för han den lite ovana disciplinen pool.

I det övriga sidoeventen vann Marcus Chamat den sk Finish shootouten och i Pro-Am vann Kurt Roos i par med Mika Immonen.

Interpool Open som firade 10 år i år har växt till ett av Europas största event, över 170 spelare deltog under den fyra dagar långa tävlingshelgen. Ett stort tack till arrangörerna som ger oss möjligeten att se ett antal världsstjärnor på nära håll varje påsk. Och ett lika stort tack till alla deltagare som gjorde detta event till en fyra dagar lång biljardfest.

Alla resultat från helgen hittar ni på BiljardOnline

Skribent: SBF