Roos runner up

20 AUG 2012 17:52
Ännu en stark insats av våra svenska tjejer på Europatouren för damer. Caroline Roos slutade på en andra plats och Louise Furberg på en femte plats i Brandenburg, Tyskland. Båda visar upp en stabil grundnivå som räcker långt på den här nivån just nu.
  • Uppdaterad: 07 JUN 2016 17:00

ngen av dom nådde sin högsta nivå denna tävling, men med vinnarvilja och kämpatakter ser dom till att vara med i toppen gång på gång. Finaldagen präglades annars mest av en jakt på klockan. Tjejerna hade ett flyg att passa till Manila och behövde lämna Brandenburg kl 16:15. Ett flyg som för övrigt Epbf sa ja till att vi bokade innan tävlingen. Men dagen drog ut på tiden och i finalen fanns det inte en chans att fouksera fullt ut för Caroline. Men inte säkert det hade förändrat utgången av finalen då Wesolowska spelade väldigt bra biljard från första till sista match och är sett över hela tävlingen absolut den värdigaste vinnaren. Grattis till Wesolowska från Polen för en stark insats.

Skribent: Kurt Roos