Roos tvåa i Luxemburg

09 JUN 2014 22:20
Caroline Roos tog ännu en pallplats på damernas Eurotour, denna gång en andra plats när Ardennen Cup avgjordes i Luxemburg.
  • Skapad: 09 JUN 2014 22:20

Rapporterna från Luxemburg nämner att det var närmare 30 grader varmt i Arenan under tävlingens gång där över 80 damer hade kommit till start för att göra upp om titeln. Caroline som förlorade sin första match, fick ta den långa vägen på förlorarsidan till slutspel. I gruppfinalen på förlorarsidan besegrade hon Oliwia Czuprynska (POL) med klara siffror. Vidare fram till finalen mot Ina Kaplan (GER) var det ingen som kunde på allvar hota Caroline. I finalen var dock Ina Kaplan (GER) allt för svår att rå på denna gång.

I och med dagens andra plats i Luxemburg klättrar Caroline Roos också upp ett steg på europarankingen till en andra plats bakom ledande Jasmine Ouschan (AUT).

Övriga svenskor som deltog var Annika Nilsson som slutade på en 9:e plats, Louise Furberg 17:e samt Ann-Sofie Löfgren på en 33:e plats.

Skribent: SBF