SM 3-vallare igång

29 JAN 2015 13:59
Just nu i skrivande stund pågår SM i 3-vallars carambole i Malmö där de 12 bästa spelarna slåss om kvartsfinalsplatserna som spelas under SM-veckan i Örebro i helgen.
  • Skapad: 29 JAN 2015 13:59

SM spelas i 2 6-mannagrupper där alla möter alla till 40 med efterstöt. Grupp ett består av Torbjörn Blomdahl, David Pennör, Peter Lohmander, Peter Palffy, alla från BKB, Tran moc Tai, MCC och Stefan Hillvin,OFBC medan Grupp 2 spelar Mikael Nilsson,SCC, Nalle Olsson, Björn Lohmander,BKB, Bo Gustavsson,BKP, Torsten Svendsen och Lars Ringby från MCC. Tyvärr så hoppade 2 högt rankade spelare från Stockholm av årets SM, därav bla Elitranking vinnaren Patrik Mathies. Första dagen bjöd på några knallar då både Mikael Nilsson och David Pennör förlorade överraskande mot Torsten Svendsen(37-40/41) respektive Tran moc Tai(32-40/23)!!! Torbjörn Blomdahl,Peter Lohmander och Björn Lohmander är de som har full pott efter dagens slut. Idag(torsdag) spelas de återstående omgångarna där de 8 bästa resultaten sammanlagt går vidare till kvarten.

Följ utvecklingen på carambole-sm.se

Skribent: David Pennör