SM Carambole närmar sig

26 JAN 2016 19:56
Nu nalkas stundens allvar då årets höjdpunkt för carambolen, svenska mästerskapet i 3-vallars, börjar på torsdag. Förberedelserna är i full gång för arrangerande klubb i Helsingborg, BK Borgen.
  • Skapad: 26 JAN 2016 19:56

Klubben bygger t.o.m. en läktare på två olika höjdnivåer så att publiken kan se matcherna på bästa möjliga sätt. Helsingborgs lokala TV-kanal, Öresundskanalen, bevakar tävlingen och hela tävlingen uppdateras så mycket och så ofta som möjligt på SBFs hemsida och Facebook. -"Spelarna ska må bra under tävlingen och därför satsar vi mycket på att hela SM ska vara bra arrangerat, både med domare och bra spelschema.", berättar klubbens ordförande Uldis Martinovs. -"Hela arrangemanget avslutas sedan med en stor bankett för alla inblandade efter finalen med nära och kära.", berättat han vidare.

Storfavorit till SM-bucklan är givetvis den blivande världs- och Europamästaren Torbjörn Blomdahl. Outsiders till tävlingen är Mikael Nilsson, Nalle Olsson och David Pennör. Alla deltagare kommer att ge allt och det skulle inte bli någon stor förvåning om det skräller till i vissa matcher. Men en sak är säker: det kommer att bjudas på biljardspel och intriger på världsnivå! Här lämnas ingenting åt slumpen!

Skribent: David Pennör