SM carambole, första dagen

29 JAN 2016 05:46
Den första dagen är avverkad av SMet i 3-vallars carambole som pågår för fullt i Helsingborg. 12 man slåss om guldet med världs- och Europamästaren Torbjörn Blomdahl som megafavorit till guldet. Alla möter alla.
  • Skapad: 29 JAN 2016 05:46

Det märks att Torbjörn är det stora dragplåstret då det var gott om publik under dagen. Torbjörn hade inga problem alls att vinna sina 3 matcher (Lars Ringby 40-9/16, Freddy Cato 40-26/27 och Peter Lohmander 40-19/22) och leder före Mikael Nilsson (Nalle Olsson 40-38/32, Tran 40-28/28 och Lars Ringby 40-21/26). David Pennör tappade en poäng mot Tran(40-40/47) men vann bägge sina matcher (Peter Palffy 40-35/48 och Björn Lohmander 40-37/29) och ligger på tredje plats.

Ett utropstecken är att lundakillen Freddy Cato slog medaljkandidaten Nalle Olsson med 36-40/41! Starkt gjort! Peter Lohmander och Freddy Cato har 2 vinster och 1 förlust. Tran har 1 och en halv vinst och en förlust medan Björn Lohmander, Peter Palffy och Torsten Svendsen har 1 vinst och 2 förluster. Per Hägg och Lars Ringby har förlorat samtliga matcher.

Skribent: David Pennör