Säsongspremiär på Eurotouren

23 FEB 2016 21:20
Årets första Eurotour spelas i Treviso, Italien 25-27 feb. Damerna spelar sin Eurotour 27-28 feb. Stora startfält i båda.
  • Skapad: 23 FEB 2016 21:20

ET-Italien-Open-2016-V3-WEB

I skrivande stund är det 185 spelare anmälda, förutom de fem Svenska herrarna till start, Marcus Chamat, Christian Sparrenlöv Fischer, Daniel Tångudd, Jim Chawki och Andreas Gerwén så gör namn som Mika Immonen och Jayson Shaw comeback på touren.

Numer ett vanligt inslag är spelare från de arabiska länderna som regelbundet spelar på Eurotouren för att få hård matchning och utveckling i sitt spel. Till denna gång kommer också fyra landslagsspelare från Vietnam. Eurotouren växer sig allt starkare som den tour utanför Asien som håller högst klass på bredd och topp.

Även damernas tour, som efter återstarten för ett antal år sedan, lockar stora startfält där det sällan saknas något av toppnamnen i Europa. Tre Svenskor till start denna gång, Caroline Roos, Louise Furberg och Ann-Sofie Löfgren.

Följ tävlingarna på:
eurotouronline.com

womeneurotouronline.com

Livestream till låg kostnad finns på kozoom.com

Skribent: Kurt Roos