Simon Lindblom ostoppbar i Ranking 7

14 MAR 2016 06:32
Av olika anledningar var det många som inte kunde vara med och tävla denna helg, så i slutändan var det bara 13 stycken som startade Ranking 7. Av de var toppseedade Simon Lindblom favorit, och han levde upp till förväntningarna.
  • Skapad: 14 MAR 2016 06:32

Två snabba segrar på lördagen och semifinalplatsen var ett faktum. Där fick han sällskap av Watcharawut Khaengkhan, vars spel har gått framåt på sistone, men mot en storspelande Simon hade han ingen chans. En 54 i första frame och en 79 i det andra och sedan var matchen avgjord - det blev 4-0 till slut.

I den andra semifinalen mötte Andrej Nasibov Andy Nettleton, där den senare tagit sig till semin genom att besegra unge sonen Max med 2-1. Även om Andy drog det längsta strået i den matchen så är det ingen tvekan om vems utvecklingskurva som är starkast stigande. I semifinalen mot Andrej fick Andy dock aldrig igång maskineriet och stabile Andrej hade inga stora svårigheter att ta sig till sin andra raka rankingtävlingsfinal med säkra 4-1.

I finalens början var det inget skönspel, båda spelarna varvade snygga stötar med plötsliga enkla misstag. Simon stal det första framet genom att rensade av från grön, och tjuvade till sig även det andra efter att Andrej hade missat en svår svart längs vallen för framesegern. Efter dessa två tunga smällar var Andrej slagen och Simon kunde vinna de två sista framen relativt bekvämt utan att spela särskilt övertygande.

I slutändan var detta Simon Lindbloms turnering från början till slut, vilket 13-0 i frame genom tävlingen vittnar om.

Skribent: Martin Linderoth