Skräll i SM-kvalet

18 JAN 2012 08:46
Den 14-15 januari så hölls kvaltävlingen till årets SM i Helsingborg i 3- vallars carambole. De 2 bästa spelarna av turneringen går vidare, där det blev en liten småskräll. Då finaldagen spelades i en 4-mannagrupp, alla möter alla, så var Bo Gustavsson, MCC, och Torsten Svendsen, MCC, favoriter med Per Hägg som en stark outsider. Men det var nog ingen som räknade att Mikael Åkesson, MCC, skulle knipa en av de 2 platserna tillsammans med Torsten.
  • Skapad: 18 JAN 2012 08:46

I en avgörande match mot Bo Gustavsson så vann Mikael med 2-1 i set och blev därmed 2:a. Starkt gjort!!! Alltid kul att det händer lite skrällar inom carambolen, särskilt när en spelare som gjort uppehåll inom biljarden i över 10 år, går vidare till SM! Vilken comeback! Grattis Micke! SM spelas den 19-21 januari i Malmö i 2 huvudgrupper med 6 man vardera. Alla möter alla innan finalerna  spelas i bäst av 5 set till 15 på lördagen. Grupp 1 är: Torbjörn Blomdahl, Nalle Olsson, Lennart Blomdahl, Tay Quoc, Björn Lohmander och Mikael Åkesson. grupp 2: Mikael Nilsson, David Pennör, Peter Lohmander, Stefan Hillvin, Tran Moc Tai och Torsten Svendsen. Tävlingen börjar kl 10 alla dagarna och vi önskar spelarna ett stort lycka till i tävlingen!!!

Skribent: David Tranér