Stark insats i Tyrolen

26 MAJ 2013 20:53
Sju svenskar startade i Eurotouren för herrar och tre i Eurotouren för damer som spelades i St Johann som är beläget uppe i det Österrikiska alperna. En mycket bra laginsats med flera bra prestationer.
  • Skapad: 26 MAJ 2013 20:53

Jim Chawki tog sin bästa placering hitills på touren med en fin 9:e plats, förlust i 8-delen mot Alcaide, Spanien med 9-6. På vägen dit togs ett par fina skalper i form av bl a Mario He, Österrike och Bruno Muratore, Italien. Jim visar att den fina EM-formen sitter i.

Likaså Andreas Gerwén håller i sin form och presterar jämna toppresultat turnering efter turnering. Denna gång fick han nöja sig med en fin 17:e plats efter förlust i en thriller mot Daryl Peach, England med 9-8. Gerwén är nu högst rankade svensk på Eurotouren för herrar.

Både Senharip Azar och Christopher Koba var väldigt när att nå slutspelet (sista 32) men föll i hårda matcher. Dock visar båda att de snart är där. "Rookien", om vi får säga så, i desssa sammanhang Mats Nygren visade prov på flera bra insatser och med lite mer rutin kommer han bli farlig. Både Tomas Larsson och Jyri Halttu spelade bra men fick ge sig med minsta möjliga marginal, båda med förlust 9-8. Tydligt är att alla säljer sig dyrt. Alla resultat från tävlingen finns på eurotouronline.eu.

I damernas turnering slutade det med en 5:e plats för både Louise Furberg och Caroline Roos. De fortsätter båda prestera jämna resultat ute i Europa. Caroline Roos är nu rankad 2:a och Louise 6:a på damernas Eurotourranking. För damernas resultat gå till http://www.eurotouronline.eu/default_etwomen.asp?db=eurotour&client=women

Skribent: Kurt Roos