Succé för carambolen

13 MAR 2016 18:30
Det blev en jättesuccé för helgens Elittävling i 3-vallars carambole då man för första gången kunde följa hela tävlingen på Biljardonline! Äntligen! Det betyder att man i fortsättningen kan följa Elit- och Hcp- tävlingar online, vilket är oerhört viktigt för carambolen. Ett nytt skyltfönster har öppnats!
  • Skapad: 13 MAR 2016 18:30

Bland spelarna så har det varit otroligt positiva reaktioner och välkomnar systemet med öppna armar.

När det gäller tävlingen så vann Michael Nilsson finalen mot Nalle Olsson med 40-22 på 19! Michael Nilsson har spelat väldigt bra under hela tävlingen med ett genomsnitt på 1.429! Bra gjort och grattis! Nalle spelade också bra med 1.276. Trea blev David Pennör(1.117) och Bo Gustafsson(0.949).

Tävlingen var väl arrangerad i Malmö och det var väldigt roligt att två spelare från Stockholm var med, Bosse Bäckman och Giglio Alvarado. All heder till dem! Nästa tävling går i stapeln den 9-10 april i Helsingborg och följs då givetvis på förbundets hemsida på Biljardonline!

Alla resultat från helgens tävling finner ni här.

Skribent: David Pennör