Svendsen och Efvergren vinnare i Klass 1

11 MAJ 2017 14:05
Den tredje deltävlingen i Klass 1 Norra och Södra i 3-vallars carambole avgjordes 6-7 maj i Stockholm och Malmö.
  • Skapad: 11 MAJ 2017 14:05

I norr kammade Kjell Efvergren hem segern genom att slå Patrik Enbom, BK Stöten, med klara siffrorna 25-13. Roligt att en ny spelare som Patrik har nått så långt som till en final - bra gjort! Tävlingen innan lyckades Sebastian Larsson knipa en hedrande 3:e plats!  Kjell Efvergren hade också det högsta totalsnittet på strax över 0.5 i tävlingen.

I söder var det lite högre klass där hela 4 man hade över 0.75(!) i totalsnitt. Jösses! Den som vann den hårda och jämna tävlingen var Torsten Svendsen från Malmö CSK. I finalen besegrade han Bernard Aupeix från Lund i en mycket jämn och välspelad match med 25-23. Bästa totalsnitt i den tävlingen hade Peter Lohmander, BKB, på 0.871. En smula överraskande att Peter inte nådde hela vägen till finalen då han, Peter Palffy , Stefan Hillvin och Torsten  var klara favoriter till segern. Bernard Aupeix verkar komma igång nu efter flera års frånvaro och har presterat fina resultat i Klass 1. Ett stort grattis till helgens bägge vinnare!

Skribent: David Pennör