Svenska Landslaget satsar på Guiness rekordbok

05 APR 2011 08:20
ter gruppspelet i Lag EM så har det svenska laget resultatet 2-4. Två vunna och 4 förlorade matcher. Inga ovanliga siffror för svenskar när de tävlar internationellt i snooker. Förlusterna var mot England, Tyskland, Belgien och Malta. Inga ovanligheter där heller. Det är traditionellt starka nationer de förlorat mot.
  • Skapad: 05 APR 2011 08:20

Det som är lite udda är att de lyckades med bedriften (?) att förlora alla matcherna med 9-10!

Formatet är att tremannalagen spelar 2 frames per person mot alla i motståndarlaget. Totalt alltså 18 frames, eller fram till att ett lag nått 10 vunna frames. Det finns då en möjlighet att det kan bli 9-9 efter att alla mött alla i matchen. Då plockar varje lag fram en spelare och de får sedan mötas i ett direkt avgörande frame.

Den situationen har alltså Mats, Jim och Farhan befunnit sig i 4 gånger! och på något sätt har de lyckats förlora alla 4.

Man undrar lite oroligt om de som sagt satsar på att komma med i Guiness rekordbok i någon obskyr genre som "mest udda loosing streak" eller något liknande.

Nåväl, det positiva är att de vann 2 matcher och trots allt är vidare till åttondel, även om det nu är Skottland som väntar. Positivt också är att Sverige nu på allvar är på banan. Att spela jämnt mot England, Tyskland och Belgien är minsann inte fy skam.

Någon som törs gissa resultatet i åttondelen mot Skottland?

Matchen går att följa med livescoring ikväll på: http://ebsa.tv/ (Man behöver registrera sig för att komma in på livescoring-sidan).

Samtidigt har de Svenska Juniorerna Bairaq och Suleman börjat sin turnering (U21-EM)´. Båda har vunnit sin första match, även deras väg genom turneringen kan man följa med livescoring.

Skribent: Jonas Fahlander