Sweden A i kvartsfinal

19 MAR 2011 07:24
Sweden A är klar för kvartsfinal efter att ha besegrat Mexico med 2-0 i matcher. I kvarten sa är det frilottning där Sweden A far möta Holland. Med andra ord sa möter Torbjörn Blomdahl världens nu bäste spelare Dick Jaspers!!! Vilken match! Nalle Olsson möter Raimond Burgman. Kvartsfinalerna Korea-Belgien och Turkiet- Spanien spelar kl 16.30 och Sweden A-Holland, Tyskland-Danmark kl 20.00. I skrivande stund sa vann Belgien med totalt bättre caramboler.
  • Uppdaterad: 20 MAR 2011 07:52

Sweden B är däremot ute ur turneringen i lag-VM i Viersen, Tyskland i 3-vallare efter att ha förlorat mot hemmanationen. David Pennör förlorade mot Martin Horn med 0-2 och Peter Lohmander sin match mot Stefan Galla med 1-2. Aterigen gjorde Peter en kämpa insats och spelade riktigt bra men tack vare lite för tunna träffar och lite "smyg" sa kunde han inte vinna det avgörande setet.

David spelade bättre nu men efter att ha förlorat första set mot Martin och sedan se Martin öppna med en 10 i andra setet sa var det svart att komma igen. Sweden B gjorde ända en klart godkänd insats i tävlingen. Sweden A med Torbjörn Blomdahl och Nalle Olsson spelade oavgjort mot Colombia. Torbjörn vann lätt sin match(30 pa 12 stötar) medan Nalle förlorade med 1-2 i set mot Morales. Swedwen A spelar sin nästa match mot Mexico kl 11 imorgon. Vid vinst eller oavgjort med bättre setskillnad sa gar de vidare. Holland med Dick Jaspers och Raimond Burgman vann sina matcher lätt mot Scweiz, där Jaspers hade lekstuga och gjorde 30 pa 11 stötar! mer info om turneringen sa gå in pa umb.org efter resultat.

Skribent: David Tranér