The Rocket segrade i Interpool Open

06 JUN 2011 11:32
Rodney "The Rocket" Morris vann Interpool Open 9-ball Handicap 2011. Efter tre dagars spel med närmare 300 matcher i olika event är dessa fantastiska dagar i Gävle till ända.
  • Skapad: 06 JUN 2011 11:32

I finalen vann Morris med klara siffror mot de senaste två årens segrare Raj Hundal. Trea kom hemmaspelaren Marcus CHamat och Jim Chawki. Jim som i kvartsfinalen slog Mika Immonen. Alla resultat finns på www.biljardonline.se

Group

Med namn som Rodney Morris, Mika Immonen, Tony Drago, Raj Hundal, Marcus Chamat etc i det 126 man stora startfältet gjordes detta till en riktig biljardfest i dagarna tre.

IMG_0160

I Interpool 10-ball Challenge vann Raj Hundal finalen, efter en nattrysare som slutade kl 02.20, över Mika Immonen med siffrorna 9-8.

Morris_tv

Här ses Rodney Morris intervjuas av Sveriges Television dagen före eventet. Radion var också där och gjorde ett inför-reportage. Tidningsreportrar bevakade tävlingarna på plats varje dag.

Petean

En av tävlingens största stjärnor, dock ej i biljard. George Petean ursprungligen från Rumänien är en världsartist inom opera. George turnerar runt på världens största operascener året runt. Ett bejublat sångnummer framfördes innan Pro-Am tävlingen till hyllning för Lennart Haag som fyllt 80 år tidigare i år.

Pro-Am tävlingen vanns av paret Mika Immonen/Stefan Sjölander. Förstapriset är en resa till Las Vegas med biljetter till Mosconi Cup senare i år.

Inte utan att man redan nu ser fram emot nästa års Interpool Open...

Skribent: Kurt Roos