Tidigt sorti i VM

28 FEB 2015 08:51
Sverige åkte överraskande tidigt ut ur VM för 2-mannalag i 3-vallars carambole. Det såg lovande ut efter den första gruppspelsmatchen mot starka Korea, där man lyckades få oavgjort. Torbjörn Blomdahl spelade superbt med 40-16 på 14!
  • Skapad: 28 FEB 2015 08:51

Mikael Nilsson förlorade knappt med 35-40/26 men spelade ändå väldigt bra. Tack vare bättre caramboler totalt så vann Sverige matchen och möter då på pappret lite enklare motstånd Österrike. Innan dess så mötte Österrike Korea B, som bokstavligen körde över österrikarna med ett totalsnitt över 1.9! Detta innebar att Sverige måste vinna med 4-0 på max 60 stötar för att vinna gruppen. Ingen omöjlighet med tanke på svenskarnas kapacitet. Torbjörn vann över Efler med 40-35/27 medan Mikael däremot fick sämsta tänkbara öppning och gjorde bara 9 på 23!!! Elva stötar till och sen är det över... då lyckades Mikael göra en 14! Hoppet lever! Mem tyvärr så fick han svåra lägen och kunde inte gå ut förrän efter 38 stötar. Schiverz hade efterstöt och lyckades därmed få oavgjort och Sverige definitivt ute ur VM. Vi får lägga all vår hopp till Danmark som spelade fantastiskt biljard. Danskarna är vidare till kvartsfinal och i skrivande stund så är gruppspelen inte avgjord. All info finns på kozoom.com och umb-carom.org.

Skribent: David Pennör