Torbjörn Blomdahl förlorade finalen

02 OKT 2011 18:17
Torbjörn Blomdahl förlorade finalen mot belgaren Fredric Caudron med 1-3 i set (8-15,8-15,15-6,2-15) i årets WorldCup i Wien, Österrike, där belgaren storspelade och visade varför han är nummer ett i världsrankingen. I det 4:e setet stod det 2-2 på 2 stötar innan Fredric Caudron gjorde ett ryck och gjorde 13! Belgaren var närmast helt felfri under hela turneringen med ett genomsnitt på 2.420!
  • Uppdaterad: 02 OKT 2011 18:19

Vi får ändå säga ett stort grattis till Torbjörn för andra finalen i rad i WorldCup och därmed stärkte sin placering i världsrankingen. Holländaren Dick Jaspers, nummer 2 i världen, förlorade mot Torbjörn i semin med 2-3, där bägge spelade mycket bra. I den andra semin utklassade Fredric Caudron turken Cenet Lufti med tre raka med fantastiska 2.812 i snitt(45/16 stötar)!!! Tyvärr så gick det mindre bra för våra andra svenskar som inte lyckades att kvala sig till andra kvalomgången. Nästa worldCup går den 4-10 december i Hurghada, Egypten. För mer info så gå in på kozoom.com eller umb.org och klicka på WorldCup Wien.

Skribent: David Tranér