Torbjörn Blomdahl svensk mästare

03 FEB 2015 07:53
För den 26:e gången kunde årets player of the year inom biljardsporten Torbjörn Blomdahl lyfta SM-bucklan på köpcentrat Krämaren i centrala Örebro.
  • Skapad: 03 FEB 2015 07:53

I finalen besegrades Peter Lohmander, Helsingborg med 40-24 på 20 stötar inför stor publik och massmedia.

I semifinalen kunde Peter med mycket tur och skicklighet slå jätteskrällen Tran moc Tai från Malmö med en pinne! Tran hade många chanser innan dess att knyta ihop säcken och göra matchbollen men efter en tredje misslyckad stöt så tog Peter vara på chansen och gjorde en 4:a och därmed punkt för matchen. Tran hade ytterligare en chans att kvittera och utjämna och tvinga Peter till en sk shootout, dvs att bägge spelarna får var sin öppningsstöt. Den som gör högst serie vinner! Mer spännande än så här kan det inte bli! Tran missade stöten precis på millimetern och förlorade därmed matchen. Tran har verkligen varit ett stort utropstecken i den här tävlingen och vi kommer säkert se mer av honom i framtiden!

I den andra semifinalen så vann Torbjörn Blomdahl över David Pennör med 40-30 på 27 stötar och ledde hela matchen igenom. Hela arrangemanget var verkligen lyckat och det märktes tidigt att spelarna verkligen trivdes inför så många åskådare. Ett stort tack till de två domarna som ställde upp och dömde alla matcherna på ett mycket professionellt sätt!

Skribent: David Pennör