Torbjörn & Nalle i Lag-VM

17 FEB 2016 19:16
Nu på torsdag börjar lag-VM för 2-mannalag i tyska Viersen. Torbjörn Blomdahl och Nalle Olsson representerar de blågula färgerna och ska försöka ta medalj. Vägen dit är mycket svårt men de har god chans att ta sig vidare ur gruppen.
  • Skapad: 17 FEB 2016 19:16

De har Turkiet B(Can Capak och Hakan Incekara) och Japan(Ryuuji Umeda och Hideaki Kobayashi). Endast vinnaren i de 8 grupperna går vidare till kvarten.  Sverige spelar i första omgången kl 12 på torsdag och möter Turkiet B. Förloraren spelar redan samma dag kl 18 mot Japan medan vinnaren spelar på fredag kl 18.

Storfavorit i tävlingen är de regerande världsmästarna Belgien med Frederic Caudron och Eddie Mercx som vann efter shootout mot Sydkorea förra året. I år får man  räkna med Spanien och Holland som riktiga outsiders med Danmark. Spanien med Dani Sanchez, blivande spansk mästare på otroliga 2.274 i totalsnitt och en serie på 23,  talar sitt tydliga språk att han är verkligen i form tillsammans med Ruben Legazpi.

Fjolårets finalist Sydkorea ställer upp med ett väldigt ungt lag med bröderna Heang Je och Jae Gen Kim. Danmark ställer upp med starka spelare som Brian Zola Hansen och Jacob Haeck Sörensen. Tävlingen kan följas live på kozoom.com(guldpass krävs) eller googla på weltmeisterschaft Viersen så hittar ni sidan som även dem visar livematcher gratis. Vi önskar Torbjörn och Nalle ett stort lycka till i tävlingen!

Skribent: David Pennör