Träna snooker med Lee Walker på sportlovet!

09 FEB 2015 17:09
Under sportlovet (23-27 februari) kommer det att finnas en unik chans för biljardintresserade ungdomar att under en certifierad coach träna snooker på dagtid.
  • Skapad: 09 FEB 2015 17:09

Platsen är snookerhallen på Krukmakargatan 34 i Stockholm och eventet är ett samarbete mellan de två aktiva snookerklubbarna i Sverige, Kungsholmens BK och SSBK.

Lee Walker är en professionell snookerspelare från Wales och är licensierad coach från WPBSA. Under varje vardag under sportlovsveckan kommer han att träna några av de bästa juniorerna i Sverige, men tanken är att alla intresserade juniorer ska få möjlighet att pröva på att förkovra sig i den här ädla sporten. Även äldre spelare kommer att beredas en chans att hyra Lee för privatlektioner på kvällstid och en intresselista kommer att finnas på snookerhallen där man kan boka in sig timvis.

Sportlovsveckan avrundas sedan på lördagen den 28/2 med uppvisningsmatcher där Lee Walker kommer att utmanas av den svenska eliten. Om du som junior är intresserad att delta så hör av dig till mig; This is a mailto link för mer information.

Skribent: Martin Söderberg