Truppen till Junior- & Ungdoms-EM spikad

17 MAJ 2011 22:58
Årets upplaga av Junior EM spelas i Luxemburg 29:e juli – 7:e augusti. Truppen i år kommer att bestå av fyra spelare, två i klassen ungdomar (upp till 16år) och två juniorer (upp till 18år).
  • Uppdaterad: 17 MAJ 2011 23:11

Med även förra året på ungdoms sidan var Daniel Tångudd som tog brons i 10-ball och silver i lag, samt Jim Chawki i juniorklassen som tog guld i 8-ball, brons i 10-ball och silver i lag.

Debutanter i år är Tian Zhang i ungdoms klassen  som är rankad femma i klass 1, med god chans till uppflyttning till elit och i junior klassen, Alejandro Dinamarca som leder klass 2 överlägset efter fem raka vinster i den klassen.

Tian har stora möjligheter att utvecklas under detta EM. Med internationell erfarenhet får många se upp för honom när nästa säsong startar. Alejandro spelar som sista-års junior och har förutsättningar att ta sig hela vägen till elit under nästa säsong.

Stort grattis till er fyra som är uttagna att representera Sverige under EM. Ni har hela biljardsveriges stöd och förbundskaptenens fulla förtroende. Vi kommer att göra allt vi kan för att vara så bra förberedda som möjligt, förutsättningarna finns för att ta hem lite ära och medaljer tillbaks till Sverige!

Skribent: Tom Eksell