Uppdateringar BiljardOnline

19 AUG 2011 19:53
Äntligen, dock något försenat ligger nu det nya rankingsystemet i BiljardOnline. Även de närmaste kommande tävlingarna kan man nu anmäla sig till. Det kommer inom kort även en uppdatering av det Nationella Poolbestämmelserna med en del förtydliganden.
  • Skapad: 19 AUG 2011 19:53

Projektet BiljardOnline som är ett samarbete mellan SBF och Epbf har under våren och sommaren dragits med en del förseningar beroende på allvarlig sjukdom hos en av nyckelpersonerna i projektet, men främsta orsaken är undermålig leverans av det Tyska IT-företaget som skulle ha levererat den nya lösningen.

Epbf skall byta plattform för hela sin webblösning och lansera en helt ny hemsida för epbf.com, epconline.eu och eurotouronline.eu, vilket innebär att även SBF kommer att byta plattform för biljardonline.se. Detta skulle ha slutförts under denna sommar enligt den ursprungliga planen.

Flera Europeiska förbund följer utvecklingen med intresse och kommer att ta beslut inom kort om att också ingå i samma lösning.

Skribent: Kurt Roos