Världen runt

12 OKT 2014 21:09
Det hektiska internationella schemat fortsätter. Kommande vecka har vi damernas VM 9-ball och Youth Team Cup med Svenskt deltagande.
  • Skapad: 12 OKT 2014 21:09

Damernas i särklass största event för året är VM i 9-ball. I år har eventet flyttat från en Kinesisk stad till en annan. 15-18 ocktober spelas VM i Guilin och för tredje året i rad har Caroline Roos kvalificerat sig bland de 64 som får delta, en prestation i sig.

16-19 oktober arrangerar Norra Cypern ett nytt event för klassen U19, Youth Team Cup. En tävling som namnet säger är en lagtävling för juniorer men samtidigt spelas det också en singel 9-ball turnering. Från Sverige åker samma gäng grabbar som var med på Junior-EM i somras. Daniel Tångudd, Tianfang Zhang och Lukas Andersson tillsammans med teamleadern Mikael Andersson reser till solen i början av veckan.

Så fort vi får någon information om ev hemsidor där man kan följa dessa tävlingar online kommer vi informera om detta på förbundets facebooksida.

Skribent: SBF