Viktig information till alla medlemsföreningar

08 FEB 2012 16:21
Med anledning av det som beslutades på det senaste årsmötet för Riksidrottsförbundet, angående nya riktlinjer för bidrag till förbunden samt krav på föreningarna, har Svenska Biljardförbundets styrelse beslutat att initiera och prioritera projektet "Föreningsutveckling 2012".
  • Uppdaterad: 08 FEB 2012 16:20

Sedan tidigare har SBF uppmanat medlemsföreningarna att ansluta sig till IdrottOnlineKlubb, ca 30 föreningar har till dags datum hörsammat detta. Nu är det högsta prioritet för de föreningar som fortfarande ej är anslutna att göra detta omgående.

Läs mer om IdrottOnlineKlubb här!

Det finns inget tvång för föreningarna att använda sig av detta för att publicera en hemsida, detta är valfritt. Däremot så kommer den administrativa delen av IdrottOnlineKlubb att bli väldigt viktig för både föreningarna och förbundets framtid.

På SBF:s senaste styrelsemöte beslutades det att starta projektet "Föreningsutveckling 2012". Förbundet kommer att erbjuda alla medlemsföreningar introduktion i de basfunktioner som är avgörande för förbundets och medlemsföreningarnas framtid.
Detta kommer att erbjudas medlemsföreningarna kostnadsfritt!

Redan till nästa säsong som startar 1 juli 2012 ändras licensregeln. Om den enskilda medlemmen är registrerad i föreningens medlemsregister i IdrottOnlineKlubb innehar densamma även giltig tävlingslicens. Detta för att det är av största vikt att alla som är medlem i en förening är registrerad i IdrottOnlineKlubb.

Andra delar som är av vikt är Lok-stödsmodulen, registrera utbildningar, ansökan Idrottslyftet. Introduktion i detta och en del andra "bra att tänka på" saker kommer Ni att erbjudas kostnadsfritt av SBF under 2012.

Dessa nyheter är en möjlighet för biljardsporten att visa RF och övriga förbund att vi är större och starkare än det gamla systemet som RF använde för att mäta och jämföra förbunden visade. Här ska vi dra fördel av att Vi inom biljardsporten är en liten organisation med korta snabba kommunikationsvägar. Dessa krav och påbud är till biljardsportens fördel, tillsammans kan vi snabbt komma igång. Den administrativa delen i IdrottOnlineKlubb är väldigt lättanvänd och ett bra verktyg för alla föreningar.

Tilsammans fortsätter vi utveckla biljardsporten.

Skribent: Kurt Roos